Tilaus- ja toimitusehdot

Kodintavaratalo myy tuotteita ainoastaan Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Lisäksi pidätämme oikeuden rajoittaa myyntiä suurissa erissä. Tavaratalojen hinnat saattavat poiketa verkkokaupassa esitetystä hinnasta.

 

Myyjä

Tilaus- ja toimitusehdot verkkokaupasta tilaamiselle. Pidätämme oikeuden muuttaa ehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Mikäli verkkokaupan käytössä, tilaamisessa tai toimituksessa ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Yritys:

JR Kodintavaratalo Oy
Tammisaarentie 641
10300 Karjaa
Puhelin : 044-7239093
verkkokauppa@kodintavaratalo.fi

 

Maksunvälityspalvelu

Maksun välittäjänä toimii:
PAYTRAIL OYJ
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, Jyväskylä
Kotipaikka: Jyväskylä

Postiosoite: Innova 2, Lutakonaukio 7, Jyväskylä
Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@paytrail.com
Asiakaspalvelu: 020 718 1820

Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, olettehan yhteydessä maksunvälittäjän asiakaspalveluun.

Toimitus

Verkkokaupassamme tilaukset toimitetaan kolmannen osapuolen kuriiripalveluja käyttäen. Toimitustapa valikoituu tilauksessa tekemäsi valinnan lisäksi tilattujen tuotteiden yhteispainon ja -tilavuuden, sekä saatavilla olevien palvelujen perusteella. Kaikki toimitustavat eivät välttämättä ole käytettävissä. Toimitus ei välttämättä ole saatavilla kaikille tuotteille, jolloin tilauksen voi ainoastaan noutaa myymälästämme. Erittäin suurissa tilauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun toimituksen järjestelyä varten. Jos emme voi toimittaa tuotetta kauppasumma palautetaan. Emme toimita kotiinkuljetuksella saaristo-osoitteisiin, joissa lossiyhteys, emmekä Ahvenanmaalle. Sivulla ilmoitettavat toimitusajat ovat toimitusaika-arvioita ja myyjä ei vastaa välillisistä kuluista, jotka aiheutuvat mahdollisesta toimitusaika-arvion ylittymisestä.

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut määräytyvät toimituspalvelujen hintojen mukaan, jotka näet mennessäsi maksamaan verkkokaupan ostoksia. Toimituksen eri palvelutasot, sekä toimituksen sisältö ja kokonaishinta voi vaikuttaa toimituskuluihin. Pidätämme oikeuden muuttaa toimituskuluja ilman ennakkoilmoitusta. Toimitushintaan voidaan asettaa tuote- tai tilauskohtaisia poikkeuksia. 

Asiakas sitoutuu noutamaan lähetyksen ja vastaa itse noutamisesta aiheutuneista kuluista. Mikäli lähetystä ei noudeta viikon kuluessa vastaa asiakas säilytyksestä mahdollisesti aiheutuneista lisäkustannuksista.

Mikäli toimitustavaksi valitaan nouto liikkeestä on asiakkaalla ilmoituksen saatuaan 10 vrk aikaa noutaa lähetys. Myyjällä on oikeus periä pidemmästä säilytyksestä erillinen käsittely- ja varastointimaksu.

Rahdilla kotiinkuljetuksella toimitettavat isot tuotteet toimitetaan toimitusosoitteena annetun kiinteistön pihaan. Asiakas on vastuussa tuotteen siirtämisestä ja pakkausten hävittämisestä.

Vastaanottaminen

Myyjällä on oikeus pidättää toteutuneet kuljetuskustannukset molempiin kuljetussuuntiin vastaanottamattoman lähetyksen osalta. Pidätämme myös noutamattoman paketin palautumisesta aiheutuneet toteutuneet kuljetus- ja käsittelykustannukset. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, merkitse rahtikirjaan, että pakkaus on vaurioitunut ja ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@kodintavaratalo.fi.

Toimitusaika

Toimitusaika on varastossa oleville tuotteille tyypillisesti noin 3-7 arkipäivää. Toimitusaikaan vaikuttaa käytetty toimituspalvelu, tuotteiden määrät ja sijainnit varastoissamme, arkipyhät, sekä force majeure esteet, kuten lakot, onnettomuudet, konkurssit, valtiolliset kriisit, poliittiset päätökset tai vastaavat meistä riippumattomat esteet.

Palautus ja peruuttaminen

Verkkokaupasta ostetuissa tuotteissa on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden peruuttamisoikeus tilauksen tekohetkestä lähtien, mikäli tätä ei erikseen kumota muualla verkkokaupassa.

Mikäli haluatte perua tilauksen, pyydämme teitä ottamaan yhteyden asiakaspalveluumme ennen tuotteiden palautusta, palautuksen järjestämistä varten. Palautettavat tuotteet tulee olla käyttämättömiä, virheettömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissa. Mikäli tuotteet lähetetään kuriirilla, tuotteet tulee paketoida iskun ja kosteuden kestävään pakkaukseen.

Myyjällä on oikeus jättää tuotteen hinta hyvittämättä osittain tai kokonaan, mikäli tuotetta on käytetty, se on vahingoittunut, likaantunut tai siihen on tullut muita virheitä, tai jos alkuperäiset myyntipakkaukset ovat hävinneet tai rikkoutuneet.

Palautusoikeus ei koske alusvaatteita, uima-asuja, henkilökohtaisia hygieniatuotteita, elintarvikkeita, poistoalennustuotteita, tuotteita jotka myydään alennuksella niissä tiedossa olevan virheen tai puutteen vuoksi tai sellaisia tuotteita, jotka on myyty alennuksella sen vuoksi, että tuotteen viimeinen käyttöpäivä tai "parasta ennen" -päivä on lähestymässä tai ylitetty.

Toimituskulut hyvitetään alimman toimituskulun mukaisesti. Maksu palautetaan pääsääntöisesti sillä maksutavalla, jolla maksu on suoritettu. Esimerkiksi kortilla maksettu summa palautetaan kortille. Mikäli hyvitys ei onnistu alkuperäiselle maksutavalle, sovitaan toinen hyvitystapa. Jos tuotteiden palautus tapahtuu muulla tavalla jäävät rahtikulut asiakkaan vastuulle molempiin suuntiin Kuluttajansuojalain 6:175§ mukaisesti.

Asiakkaan tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksessa tilatut tuotteet ja niiden kunto. Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeiden mukaisesti.

Huomiothan että:

  • Palautettujen tuotteiden osalta laskutamme palautuksen todelliset toimitus- ja käsittelykustannukset. Huomiothan, että tuotetta ostettaessa maksamasi toimituskulut ovat lähes poikkeuksetta todellisia kuljetuskustannuksia pienemmät 
  • Mikäli tuotetta on käytetty, se on vahingoittunut tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin asiakkaalle ja joudumme myös veloittamaan rahtikustannukset.
  • Mikäli verkkokaupasta tilattu tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään. Tämä ei kuitenkaan koske tuotteita joilla on rajoitettu palautusoikeus (ks. alla).
  • Emme lunasta jälkivaatimus (JV) lähetyksiä.
  • Asiakas vastaa palautukseen mahdollisesti liittyvistä muista välittömistä ja välillisistä kustannuksista (esim. tarvittavat pakkausmateriaalit, matkakustannukset).
  • Asiakas vastaa vastoin ohjeita tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista.
  • Paketin noutamatta jättäminen tai kieltäytyminen vastaanottamasta kotitoimitusta, ei tarkoita palauttamista tai tilauksen peruuttamista
    • Lunastamatta jätetystä noutotilauksista tai vastaaottamattä jätetyistä toimituksista, perimme todelliset toimituskustannukset molempiin kuljetussuuntiin.
    • Veloitamme 19,90 euron arvosta käsittelykuluja tilauksista, joita ei ole noudettu Matkahuollon tai Postin pisteestä tai sen asiamiespisteistä näiden antaman säilytysajan puitteissa. Kaukokiidon terminaaliin toimitetun tilauksen noutamatta jättämisestä veloitamme vastaavasti 39,90 euron arvosta käsittelykuluja. Tämän lisäksi perimme palautuneesta tilauksesta todelliset toimituskustannukset.

Rajoitettu palautusoikeus 

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla, kosmetiikalla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.
Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitteet, peitot, painopeitot, epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, hengityssuojaimet, alusvaatteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit, kosmetiikka sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet sekä vaipat ja vastaavat lastenhoitotuotteet, sekä muut vastaavat tuotteet. 

Palautusoikeus ei koske:

  • Asennettuja / asennettavia tuotteita kuten ilmalämpöpumput, lämpöpumput, kylpytynnyrit, pore-ammeet ja sähköauton latausasemat.
    Mikäli asennetussa tuotteessa on virhe, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sivuiltamme löytyvän lomakkeen kautta.
  • Asiakkaan tilauksen mukaan valmistettuja, muokattuja tai muutoin tilauksesta räätälöityjä tuotteita.
    Tällaisia tuotteita ovat mm. tuotteet jotka tilataan asiakkaan toimeksiannosta ja metritavarana myytävät tuotteet (kuten matot, ketjut, vaijerit, listat, levyt), jotka lyhennetään asiakkaan tilauksesta tiettyyn pituuteen tai mittaan. Mikäli tuotteessa on virhe, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sivuiltamme löytyvän lomakkeen kautta.
  • Esittelykappaleita tai Outlet-tuotteita. Näitä tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen. Nämä tuotteet on merkitty em. termein verkkokaupan tuotesivulla. 

Huolenpitovelvollisuus

Käsittele tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Kuluttajalla ei ole oikeutta ottaa tavaraa käyttöön siihen tutustuessaan. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta asiakkaalla on velvollisuus pitää huolta tuotteesta. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, asiakkaalta peritään 100% arvonalennusta tuotteen hinnasta sekä lisäksi palautuskulut.

Tekstiileissä verkkokauppa veloittaa 100% arvonalennuksen, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu tai tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta.

Takuu

Takuun piirissä olevissa tuotevirhetapauksissa on aina viipymättä otettava yhteyttä myyjään. Mikäli takuuaikana tuotteessa todetaan virhe, korjataan se kuluttajansuojalaissa määriteltyjä periaatteita noudattaen (ensisijaisesti tuote korjataan).

Tuotteen takuuaika on kerrottu tuotetiedoissa. Takuuaika lasketaan tuotteen alkuperäisestä ostopäivästä, eikä se ala uudelleen takuuvaihdon yhteydessä. Tilausvahvistus (ostokuitti) kelpaa takuutodistukseksi. Tuote on palautettava täydellisenä, varustettuna selostuksella häiriöistä tai viasta. Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti ja kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Maahantuoja vastaa epäkuntoisen laitteen tai sen osien kovaamisesta, materiaali- ja valmistusvikojen osalta, jos ne todetaan tarkastuksessa vialliseksi.

Takuun piiriin eivät sisälly:

  • Kuljetusvahingot ja takuukorjauksiin liittyvä kuljetus.
  • Vahingot, jotka ovat aiheutuneet normaalista kulumisesta, väärästä, huolimattomasta tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai asiattomasta käsittelystä.
  • Maaperän liikkumisesta, tulvista, myrskyistä tai jäätymisestä aiheutuvat vauriot sekä muista luonnonkatastrofeista aiheutuvat vauriot.
  • Takuu raukeaa, jos asennus on tehty ohjeiden vastaisesti tai tuotteen osia vaihdettu tai korjattu tai muuten muutettu.
  • Takuu raukeaa, jos kuljetuksessa viottunut tuote on otettu käyttööön tai se on mahdollisista kuljetusvauriosta huolimatta koottu.
  • Takuu raukeaa, jos viallinen tuote on otettu käyttööön tai sen käyttöä on jatkettu vian havaitsemisesta huolimatta.
  • Mitkään välilliset kustannukset eivät kuulu takuun piiriin. Myyjällä ei ole välillisten kustannusten osalta korvausvelvollisuutta.
  • Takuu ei koske kakkoslaadulla (Outlet) merkkittyjä tuotteita. Nämä tuotteet on merkitty em. termein verkkokaupan tuotesivulla. 

OIKEUS EVÄTÄ TILAUS

Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa.

Myyjä varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty. Tilaukset, joissa JR Kodintavaratalo Oy toimii välittäjänä, siten että kauppa tapahtuu www.kodintavaratalo.fi -osoitteessa, mutta tilaus välitetään kolmannen osapuolen toimesta tämän varastosta, on JR Kodintavaratalo Oy:llä mahdollisuus peruuttaa kauppa mikäli tuote on toimittajan varastosta loppu tai sen hinta on oleellisesti muuttunut siitä mikä on ilmoitettu JR Kodintavaratalo Oy:lle.
Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan.

Myyjä pidättää oikeuden kieltäytyä toimittamasta asiakkaan tekemiä tilauksia, joiden sillä on oman harkintansa mukaisesti syytä epäillä päätyvän jälleenmyyntitarkoitukseen.

MUUT EHDOT

JR Kodintavaratalo Oy ei vastaa ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle. Asiakas vastaa kaikista tuotteen käyttöönottamiseen liittyvistä kustannuksista kuten asennus, luvat, tarvittavat vakuutukset tai muut välilliset kustannukset. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana tuleviin käyttöohjeisiin ja selvittämään tuotteen käyttämiseen liittyvät säädökset.

Asiakaspalvelu

Olettehan aina ongelmatilanteissa yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät aina verkkosivun alalaidasta. Asiakaspalvelu palvelee arkisin liikkeen aukioloaikoina.